úterý 9. září 2014

Biliard CS straight grain

Nějak jsem zjistil, že všem okolo dělám dýmky z Old Briaru, což je vzhledem ke svému stáří  opravdu vyjímečný materiál a sám,jako správná kovářova kobyla, nemám nic. To se ale změnilo, padl mi do ruky špalek na poctivou biliardku a vzhledem k tomu,že nemám žádný svůj calabash systém, tak jsem spojil příjemné s užitečným.
Špalky OB jsou už bratru 50let nařezané do různých tvarů a jsou tak tmavé,zoxidované, že žádná ktesba dřeva není vidět, ono se na to před těmi lety ani tak nehledělo, protože dýmka byla v té době běžná spotřební věc, ale tady mi spadla čelist... z ošklivého tmavěoranžového špalku vylezla doslova labuť. Po hrubém opracování jsem koukal na parádní kresbu a co víc, je to překrásný a téměř dokonalý straight grain. Počítám,že žádný další špalík s podobnou kresbou tam v OB nemám.
Chtěl jsem co největší průměr chladící komory a tak jsem využil celý vyřízlý profil špalku a stěny krčku mají tlouštku tak 3,5mm , ale je to pro mne a já jsem na dýmky opatrný, tak to snad bude OK.

Ještě nevím, co jí dám,ale vypadá to na nějakou dobrou latakii.


OB, vrtání 20x35, Calabash system 18x45, akrylový náustek, hmotnost 32g









Žádné komentáře:

Okomentovat