středa 15. července 2015

Vikingové

Dostal jsem jednoduché zadání, Viking z olivy. Paráda, olivu mám rád, i když je na zpracování náročnější, než briar a tak jsem se do toho pustil... Na první dobru to nevyšlo, ve dřevě se objevila prasklina /u olivy se to stává/, která sice nezasahovala do kotlíku, ale takhle to prostě nejde.
Tak jsem si dýmku upravil pro sebe i s kartáčovaným povrchem, který mám na olivě moc rád. Nicméně osud /čti Jakub/ tomu chtěl jinak a president našeho dýmkařského klubu mi ji prostě zabavil a že si mám udělat jinou.....
No zpátky k druhému pokusu, když jsem měl svrtáno a formátoval jsem si hlavičku na soustruhu, tak najednou rána a okolo ucha mi hvízdl kousek dřeva... No nebudu to protahovat, odštípla se půlka hlavičky,přesně po létech.....
Takže pokus tři a jako z blbého filmu, poslední použitelný kousek olivy, budu muset objednat, tak jsem se velmisou středil a prasklinu, která se na špalku rýsovala, jsem s tvarem dýmky s uctivou vzdáleností minul, uffff a klaplo to, dřevo bez jediné vady, takže nakonec úspěch.

obě dýmky si sou podobné a to i vrtáním, kotlik je něco okolo 33 mm, průměr 20mm obě jsou bezfiltrové, i když jsem u té hladké použil zkrácený filtrový čep, kvůli lepšímu přechodu, vzhledem k úhlu vrtání, který je lehce dokopce, protože jsem z toho nechtěl dělat 45mm komíny...


















2 komentáře:

  1. Vubec jsem netusil, ze olivove drevo vypada tak skvele. Jako vzdy, Radku, je radost se na to divat, a diky za pruvodni text. Clovek aspon oceni, ze to neni zadna legrace. Klobouk dolu, je to parada!

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, pochvala potěší vždy :-)

    OdpovědětVymazat