úterý 15. ledna 2013

Český buldok

Všichni,kdo mne znají,vědí,že mám slabost pro staré dýmky z celého světa, přeci jen je to kousek historie a nebál bych se říci i užitého umění. Zejména dýmky z továrny Antonína Zieglera /Krásná hora u Havlíčkova brodu/ mému oku velmi lahodí. Všechny ty buldočky a buldoky, prostě radost pohledět a zde je odkaz na zatím zdokumentované dýmky z této prvorepublikové produkce, kterou ukončili až po válce komunisti ....  Stejně tak Prosečské dýmky Old River ve mě vyvolávají vzpomínky na dětsví,kdy můj táta kouřil tohoto buldoka a bytem voněla Amphora. Ostatně toho jeho Old Rivera kouřím do dnes. Tak to jsou ty dýmky,které považuji za Českého buldoka a záměrně nepíši bulldog, protože je Český :-)
Takže inspirace je zřejmá. Udělal jsem něco jako klon dýmky Monte Bello English Fashion, ta dala tvar a Old River, ta dala obdobně hrubý rustik, na kterém jsem se opravdu vyřádil.
Materiál Briár Kalábrie,filtr,akryl, 21x35mm






2 komentáře: