pondělí 12. května 2014

Dunhill & Vernon Dunhill patent

Zase se mi dostalo do rukou pár dýmek mého oblíbeného výrobce a to f.Dunhill. Mám rád zajména ty staré,kde je vidět ta poctivá řemeslná práce, což u moderních strojovek není a dost mi to vadí, proto se zaměřuji hlavně na ty staré kusy, nejlépeí tzv. patetent era. Vlastním několik dýmek z období mezi světovými válkami a ze všech se dá v pohodě kouřit,což také s oblibou činím. kouření z takto stré dýmky mi přináší velké potěšení a je to pro mě vlastně taková pocta starobylé firmě. Podobný vztah mám i ke starým Petersonkám. Tyto dvě firmy já osobně považuji za kořeny moderního dýmkařství.
Samozřejmě se dá oponovat,že jsou tady tradiční výrobci z Francie,Itálie a pod, ale já to mám holt posazené do Anglie a Irska. Ale k dýmkám. Tyto kusy jsem nemusel kompletně repasovat, stačilo jen vyčistit kotlíky,kanálky,vyleštit náustky a povrch.

Shell Patentní dýmka rok 1950 






Tanshell velikost 3 rok 1968 - neuvěřitelně elegantní dýmka
 





Shell 1950-1959 velikost 3   zde byl suffix záměrně vymazán.
                           Dýmka byla vyměněna v roce 1973 /ražbaEX73/v rámci záruky f. Dunhill




A perlička na závěr. Dýmka z roku 1934 s patentním čepem, za kterým stojí Vernon Dunhill, syn Aflérda Dunhilla , zakladatele firmy. Dýmka je poměrně slušně zachovalá a má nádherný cumberlandový náustek,který jde až do oranžova.

 Z jedné strany je vyraženo písmeno R /Root Briar/ a Dunhill London
 Z druhé strany je ražba hůře čitelná, ale lupou jsem to přečetl. Made in England a pod tím Pat.No.358812 a suffix 14 
 



 A na závěr detail patentního čepu.


 

A výkresy z patentního listu.


Žádné komentáře:

Okomentovat