pondělí 23. března 2015

Repase Consul English Fashion

Byl jsem požádán kamarádem z dýmkařského klubu o repasi prvorepublikové dýmky z dílny A.Zieglera
Dýmka bohužel nebyla v dobré kondici, ale na to jsem zvyklý.
Shodou okolností jsem nedávno získal stejnou dýmku, jen v dokonalém a nekouřeném stavu.
Omlouvám se za kvalitu fotek, foceno mobilem....

Takhle vypadá původní s lakovaným povrchem, což tehdy bylo běžné


No a v tomto stavu se dýmka dostala ke mě



 Za tu dobu vzal lak za své a na dýmce bylo vidět značné používání. Nápis byl částečně setřelý a barva už dávno neodpovídala původní. Byčistil jsem kotlík a nově vytvaroval dno vrtákem .Největší problém byl náustek, který dobře neseděl a nelícoval dvakrát na krček. Musel jsem trochu upravit úhel krčku a náustek vypadal lépe. Potom obrousit celou dýmku a celkově dotvarovat náustek, který jsem kompletně převrtal a upravil jeho kanálek, abych maximálně odstranil staré usazeniny.Při broušení těla jsem se vyhýbal už tak setřeným nápisům, abych je co nejvíce zachoval.






 Poté, co jsem byl spokojen s hrubou úpravou, jsem přešel k jemnému broušení a finálnímu doladění tvaru

Pak následovalo moření a leštění. Lakovat jsem ji nechtěl, protože tuto úpravu nemám rád, ale myslím, že se vyloupla.






Žádné komentáře:

Okomentovat