čtvrtek 31. května 2012

Green day

Tak jsem se zase dostal k focení a přidávám dýmku, kterou jsem si mimořádně vyrobil pro vlastní a naprosto konkrétní potřebu. Když tak o tom přemýšlím, tak kouřím asi čtyři dýmky vlastní výroby.
Vrátím se k tématu lehkou oklikou a tou je důvod vzniku této dýmky.
Jsem hlavně kuřák tabáků, které obsahují více, či ještě více Latakie, nicméně i já mám občas potřebu něčeho jiného. Chutě zaháním nejčastě za pomoci přírodních tabáků a to nejčastěji Peterson 3P, Sherlock Holmes, Dunhill Royal Yacht, Samuel Gawith Brown No.4 a pod. 
Samozřejmě nemohu minout ani své oblíbené doutníky, ale o tom jindy. 
No a jsou chvíle, kdy ani tyto tabáky neuspokojí moje zhýralé chuťové buňky a je potřeba pořádná aromatiká pecka. Tady se trochu zastavím a uvedu to na pravou míru. Aromatickými tabáky nemyslím ten chemický pudink, co nám nabízí zejména jedna němceká firma, ale nejlépe přírodní aromatizaci. 
A už se dostávám k jádru pudla : Anglické mýdláky. To je to co mi dokáže zvednout náladu a chuť.
Používám v zásadě tři stupně. První a nejméně mýdlovatý je hnědý Condor, druhý stupeň je zelený Condor /díky Rogu/, který kouřím nejčastěji. Má vyhrazeny dvě dýmky. Jednu Stanwell old briar a jednu Dunhill Shell briar vel.3 a protože i druhý stupeň je někdy málo a nechtěl jsem si kazit chuť dobře zakouřených dýmak, tak jsem nasadil stupeň tři a to tím nejbrutálnějším, co se na našem trhu nachází.
Ten tabák vyrábí firma Gawith Hoggarth & Co. Ltd. a jmenuje se Ennerdale. To je opravdové aromatické kladivo s naprosto nezaměnitelnou chutí a vůní. Proto jsem se rozhodl vyrobit si dýmku pouze na tento tabák. Prodává se v zeleno-hnědých sáčcích a v cizině v zelených krabičkách



Řez tabáku je broken flake, což znamená lehce roztrhané plátky tabáku. Tabák silně voní i ze zaletovaného pytlíku. No prostě aromatický mazec. Ale konečně k věci. To vše co jsem napsal mělo osvětlit volbu barvu dýmky , možná i zelené okolí jezera Ennerdale. Vzniklo toto :







Vrtání 20x35mm, bezfiltr, náustek ebonit.Briar plato Kalábrie. Poměrně lehoučká dýmka, která se báječně kouří. Po vzoru Mistra Kloučka jsem ji pojmul jako samostojací :-)

1 komentář:

  1. U každý fajky tu slintám jak pes po otráveným buřtu. Nevím jestli se mám radovat že má někdo tak požehnaný oko a estetiku nebo brečet, že si z těch dýmek nejspíš nikdy nezakouřím. Ale je to pecka. Svatostánek hadr.

    OdpovědětVymazat