středa 23. dubna 2014

Dýmka Jan Kopa - Repase

Máme tady další repasi, tentokráte dýmka od již zesnulého dýmkaře Jana Kopy. Dýmku jsem koupil na Aukru v dost žalostném stavu,ale líbila se mi a dýmek od Kopy se neobjevuje na prodej mnoho. Sám mám ve sbírce jen dvě. Tato by měla podle pár ukazatelů pocházet z ranějšího období tvorby,proztože později  byl znak zlacený,ale zde není po zlacení ani památky. Tuto informaci,ale mám z druhé ruky a nevím nakolik je hodnověrná. Ač to na fotkách původního stavu nevypadá,tak pod vrstvou laku a ze spodní části se nacházela barva,kterou jsem to po sléze namořil.

foto původního stavu :






No a po repasi,bylo nutné trochu zvednout dno,takže jsem ho vymázl kvalitním kamnářským tmelem.
Zatím nevím,co do ní nacpu,ale vidím to na latakii,protože takhle brutální kotel to vyloženě vyžaduje.
Jinak ten tmavý flíček na krčku dýmky na první fotce, je prosakující dehet z kanálku,který se nachází velmi těsně pod povrchem, odhaduji tak max. 1mm








Žádné komentáře:

Okomentovat