středa 9. dubna 2014

Repase dýmky Aurelie

Vzhledem ke kladným  ohlasům na repasi dýmky Dunhill, vám přiblížím další repasi a to dýmky Aurelie , kterou vyráběla v Krásné Hoře v období první repubbliky továrna na dýmky Antonína Zieglera. Ti kdo mě znají,tak vědí,že mám pro tuto továrnu jistou slabost a svou sbírku zaměřuji zejména na dýmky z této továrny. Tuto dýmku mi sehnal kamarád a na mě zbylo ji zrepasovat,což dělám nesmírně rád.
Omluvte kvalitu fotek,je to focené jen mobilem.

Dýmka byla v dost bídném stavu,ale nic jí nechybělo, ani nepřebývalo...



Povrch byl značně otlučený a zoxidovaný,načtěstí byl povrch dýmky opatřen lakem a to zabránilo větším škodám. Bylo nutné sejmout poniklovaný kroužek a celou dýmku dúkladně obrousit, ale ne úplně do hladka, protože to by nevypadalo přirozeně, aby bezmála stoletá dýmka vypadala jako nová,takže hlubší rýhy a prohlubně nechávám.


 Po té následovalo důkladné čištění náustu lihem a jeho neméně důkladné obroušení, protože byl značně zoxidovaný.


Pak jsem dýmku namořil do přibližného odstínu původní barvy,který se zachoval pod kroužkem dýmky a takhle to dopadlo....









Takže doufám,že jsem vás přesvědčil,že i beznadějně vyhlížející dýmky jdou s trochou péče zachránit.


Žádné komentáře:

Okomentovat